Koolituse eesmärk on tutvustada Raspberry Pi ja Arduino arendusplatvormide kasutamise võimalust koos LEGO Mindstorms EV3 robotitega. Raspberry Pi ja EV3 ühendamise tulemusena saavad noored kerge vaevaga ehitada võimeka roboti (ilma laialdaste elektroonika ja mehhaanika oskusteta) ning keskenduda roboti intelligentsuse arendamisse tarkvara programmeerimise kaudu.

LEGO Mindstorms on Eesti koolides populaarne ja levinud robootikaplatvorm, kuid noored saavutavad pärast mõningast kasutamist kiiresti taseme, kus roboti edasine arendus ja programmeerimine ei osutu huvitavaks ega võimalikuks. Õpilased soovivad tegeleda millegi enama - nö päris robootikaga. Raspberry Pi ja Arduino on kaks enimkasutatud robootika arendusplaati maailmas ja nüüd on noortel võimalik oma roboteid täiendada ja samm-sammult üle minna ka professionaalide seas kõrgelt hinnatud Raspberry Pi miniarvutile.

Kasutades juba tuttavat LEGO Mindstorms EV3 programmeerimiskeskkonda ja Raspberry Pi ning Arduino platvorme saavad õpilased lihtsalt ja valutult uuele koolirobootika tasemele - noored saavad ilma suurte eelnevate mehaanika ja elektroonika teadmisteta ehitada võimeka alusroboti ning keskenduda tarkvara ja intelligentsuse programmeerimisele. Õpilaste kasutada on nii tuttav LEGO Mindstorms programmeerimistarkvara kui ka keerukamad Arduino ja Raspberry Pi arenduskeskkonnad. Lisaks võimaldab Raspberry Pi ja Arduino kasutada andureid ja aktuaatoreid, mida on keeruline või kallis otse EV3-ga ühendada nagu LED ribad, servo mootorid, GPS jne.

HITSA kursus: Progeäpid - programmeerimist toetavad rakendused nii arvutis, veebis, vidinatega kui ka nutiseadmetel.

Kursuse eesmärk: tõsta õpetajate teadlikkust programmeerimise algõpetuseks sobivatest appidest, õpiloo (ülevaate) kirjutamisest ja õpilastega appide katsetamisest. Kursusel uurime programmeerimist toetavad rakendused nii arvutis, veebis, vidinatega kui ka nutiseadmetel, katsetame neid läbi ise, koos õpilastega ning kõige lõpuks loodame, et õpilased ka ise saavad oma õpitut teistele edasi õpetada. 

NB! Kõikide (va. eelviimase) kursuse ülesannete tähtaeg on laupäev, et kursuse vedajad saaksid pühapäeviti teile vastuseid hakata kirjutama. 

Kursuse tasu on 1,19 EAP.

Algus A kursus 2.03 ja lõpp 26.04.2020

Algus B kursus: 23.03 ja lõpp 17.05.2020

Kursust veab  Birgy Lorenz.

ESFLogo

Koolituse eesmärk: Anda ülevaade 3D maailmast ja tutvustada vabavaralisi 3D joonestamise ning disaini tarkvarasid. Koolituse teine pool keskendub 3D printimisele ja kuidas ekraanil olev mudel lihtsate vahenditega valmis ehitada (printida).

3D kogub iga aastaga järjest rohkem populaarsust. 20 aastat tagasi tekkisid esimesed 3D disaini tarkvarad mis olid kallid ja keerulised kasutada ning ainult insenerid ja arhitektid kasutasid neid. Umbes 5 aastat tagasi ilmusid turule esimesed hobi 3D printerid. Siiski olles tutvustanud 3D printimist ja 3D disaini teemasid viimase aasta jooksul enam kui 2000 inimesele erinevatel üritustel AHHAA Makerfairist kuni Robotexini olen veendunud, et keskmine Eestlane ei tea 3D-st praktiliselt midagi. Samas 3D printimine koos joonestamisega avab noortele täiesti uue maailma, kus nad saavad kohe oma nooruslikke ja julgeid ideid ellu rakendada ning katsetada. Paljudel koolidel Eestis on 3D printerid juba olemas või plaanivad nad neid osta, kuid vesteldes koolide õpetajatega paluvad paljud abi 3D teemadega. Klassikaline joonestamine on ajalugu ja on aeg viia Eesti joonestamis- ja tööõpetusetunnid 21 sajandisse.